About

Üdvözöljük a Kerékpárosbarát blogon!

A főoldalon a hírfolyamban számolunk be a fenntartható közlekedést érintő jogszabály(változás)okról, pályázati lehetőségekről, tervezési előírások és segédletek változásairól, továbbá bemutatjuk a kerékpáros közlekedési kultúra aktuális érdekességeit. A célcsoportba tartozik minden kolléga, aki

        • várostervezéssel,
        • városüzemeltetéssel,
        • közlekedéspolitikával,
        • közlekedéstervezéssel,
        • kerékpáros turizmussal, vagy
        • mobilitás menedzsmenttel foglalkozik.

Az oldal szerkesztője Kilián Zsolt, okleveles közlekedésmérnök. Zsolt a BME-n végezte tanulmányait, 2007-ben az IAESTE-Magyar Mérnökhallgatók Egyesületének volt nemzeti titkára, 2008-2011 között transznacionális cégeknek dolgozott Németországban, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban. 2012. januárban költözött haza Budapestre és azóta főképp a Magyar Kerékpárosklubnak dolgozik, mint műszaki tanácsadó és mint nemzetközi kapcsolattartó. 2012. szeptemberben ő volt a Holland Kerékpáros Nagykövetség egyik vendéglátója Budapesten. Elvégezte 2012. novemberében a Magyar Mérnöki Kamara Közlekedési Mesteriskolájának Kerékpárforgalmi létesítmények tervezése c. modulját, a Kerékpárosklub képviseletében pedig aktív szereplője a Budapesti Közlekedési Központ és a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ tervvéleményezési üléseinek.

Tárgyalási szinten beszél angolul, kommunikációs szinten spanyolul – de német és holland kollégái segítségével a nemzetközi szakirodalom jelentős részéhez van hozzáférése. Az egyetemi évek és a külföldi munkavállalások segítségével bejárta egész Európát és néhány közel keleti országot. Az elmúlt évek során jelentősen fejlesztette fotográfiai ismereteit és   jelentek már meg képei az angol, osztrák, olasz és svéd médiában is.

Első nemzetközi publikációját a Civitas – Enabling Cycling Cities könyvbe írta László Jánossal, a Kerékpárosklub korábbi elnökével közösen. A döntéshozóknak és politikusoknak szánt írásuk a civilek döntéselőkészítésben játszott szerepéről, ezen belül természetesen a budapesti Critical Mass mozgalom hatásairól és a Kerékpárosklub szakmai munkájáról szól.